środa, 10 października 2012

Ryż na mleku z musem mango

Czasem tęsknie za czymś prostym i nie-prze-dekorowanym, za czymś co przypomina mi dzieciństwo. Za szybkimi deserami zrobionymi z tego co akurat jest pod ręką w domu. Jestem zdania że proste desery o wiele trudniej zrobić, wymagają uwagi i obserwacji, a przepisy na nie zazwyczaj są lakonicznie podawane. Ryż na mleku zawsze jadano u mnie w towarzystwie kwaśnych dżemów czy konfitur oraz cynamonu. Ale mango, spoczywające w koszyku z innymi owocami patrzyło na mnie tak błagalnym wzrokiem że dałam mu jego 5 minut, i się nie zawiodłam. 




Trzy porcje

Składniki
pół szklanki ryżu
2 szklanki mleka
25 gram suszonej żurawiny
łyżka cukru z prawdziwą wanilią
jedno spore mango lub dwa małe
4 łyżeczki brązowego cukru
sok z cytryny
cynamon

Do garnka wlewamy szklankę mleka, zagotowujemy i wsypujemy ryż. Trzymamy na małym ogniu aż ryż wchłonie mleko i dolewamy 1/4 szklankę mleka. Powtarzamy tą czynność do momentu aż ryż będzie miękki. Możliwe że koniecznym będzie dodanie większej ilości mleka - z ryżem różnie to bywa. W każdym bądź razie kontrolujemy sytuację, często mieszamy i próbujemy. Gdy ryz będzie prawie gotowy dodajemy żurawinę i łyżkę cukru, próbujemy i ewentualnie dosładzamy do smaku jak ktoś lubi. Przykrywamy garnek przykrywką i odstawiamy do ostudzenia. Ryż 'dojdzie'. Ja zawsze przygotowuje go dzień wcześniej i zostawiam na noc w lodówce, bo uważam że zyskuje wtedy na smaku. Jeśli macie więc czas, warto chociaż przez godzinę go schłodzić. Przygotowujemy mus. Mango obieramy, kroimy w kosteczkę wrzucamy do rondla, zalewamy dwoma łyżkami wody, dodajemy cukier i dusimy aż owoc zmiękną i rozpadną się a mus będzie gęsty. Schładzamy. Przestudzony ryż przekładamy do miseczek i polewamy musem z mango.

Kalorie (w porcji): 360kcal



5 komentarzy:

  1. bosko wygląda!:) oj zjadłoby się:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam ryż n mleku :) Z takim musem to dopiero musi smakować...

    OdpowiedzUsuń
  3. 48 year-old Marketing Assistant Valery Noddle, hailing from Aldergrove enjoys watching movies like "Resident, The" and Homebrewing. Took a trip to Historic City of Sucre and drives a Mercedes-Benz 540K Spezial Coupe. przegladaj tych gosciu

    OdpowiedzUsuń