niedziela, 16 września 2012

Kluseczki marchewkowe

Musiałam, musiałam, po prostu musiałam spróbować. Nie dawało by mi to spokoju. Doskonale wiem że gdyby nie owa próba to przez najbliższe dni moją ostatnią myślą przed zaśnięciem i pierwszą po obudzeniu byłyby owe kluseczki. Przepis zawierał jednak olbrzymie ilości mąki, co nie przypadło mi do gustu więc postanowiłam przeprowadzić eksperyment z zastąpieniem częściowo mąki zmielonymi otrębami pszennymi. Jak wyszło? Kluski wyszły miękkie, jak trufle czekoladowe pozostawione na parę godzin w temperaturze pokojowej. Gdybym postąpiła wg przepisu prawdopodobnie byłyby bardziej podobne do gnocchi. Moja wersja, podana w akompaniamencie dużej ilości pietruszki, masełka pesto i jogurtu naturalnego zdała jednak egzamin wyśmienicie.



Na dwie porcje

Składniki: 
380 gr marchewki (4 średnie)
cebula
30 gr otrąb pszennych i 4 łyżki płaskie mąki / w oryginale 8 kopiatych łyżek mąki
żółtko
sól, pieprz
2 łyżki soku z cytryny
pół łyżeczki przyprawy Garam masala (jeśli nie mamy warto ją zrobić - przepis poniżej)
łyżeczka cukru
łyżeczka oliwy

Dodatkowo:
2 łyżki masła
pół łyżeczki pesto
natka pietruszki

Miękkie masło wymieszać z pesto. Posiekać pietruszkę. 

Garam masala :
4 łyżki kuminu
4 łyżki nasion kolendry
2 łyżki nasion kardamonu
2 łyżki kurkumy
łyżka imbiru
2 łyżeczki goździków
2 łyżeczki startej gałki muszkatołowej
pół łyżeczki nitek szafranu
ćwierć łyżeczki cynamonu

Podprażyć chwilę na gorącej patelni wszystkie przyprawy, zmielić w młynku do kawy i przechowywać w słoiczku.


Marchewkę obrać, ugotować w wodze wraz z łyżeczką cukru. Na patelni rozgrzać oliwę, podsmażyć cebulę, dodać odcedzoną marchew. Przyprawić pieprzem, sokiem z cytryny, garam masala. Zostawić na małym ogni na ok 3 minuty. Przełożyć do miksera/blendera i zmiksować na gładkie puree. Przestudzić. Do masy dodać żółtko i stopniowo dodawać mąkę. Możliwe że koniecznym będzie dodanie większej ilości mąki. Wyrobić na gładką masę, doprawić do smaku i formować kluseczki. Można robić je z wałków, lub po prostu wrzucać kawałki ciasta z łyżeczki do wrzątku (ja użyłam gałkownicy). Gotować ok. 3 minut. Podawać ciepłe, polane masełkiem pesto i posypane zieleniną. Idealnie pasuję do nich także jogurt grecki.

Smacznego!

Kalorie(w porcji): 350kcal



1 komentarz: